Spelrättsregler

Spelrättsregler

Allmänt
Om du väljer att överta eller köpa en spelrätt så har du alltid en lägre årsavgift i jämförelse med medlemsformen Årsmedlem.

KöpaRules5
Du kan välja mellan att köpa/överta en spelrätt från en befintlig medlem eller direkt från kansliet. Priset på spelrätten sätts av marknaden.

Sälja
Om du inte längre vill ha kvar din spelrätt säljer du eller överlåter den till en fysiskt person, ej företag. Inga återköp av spelrätter görs. Meddela kansliet om du vill sälja/överlåta din spelrätt.

Vid försäljning/överlåtelse ska befintligt spelrättsbevis signeras av köparen och av Åby Intressenter efter omregistrering.

Återbetalning av erlagd årsavgift sker om försäljning skett innan den 1/7. Därefter sänks beloppet något i juli och augusti och från början av september sker ingen återbetalning alls.

Om du inte lyckas sälja din spelrätt under innevarande år får du betala din årsavgift även kommande år

Ansvar med spelrätt
Ett innehav av en spelrätt förpliktigar till att årligen betala gällande avgifter tills dess en försäljning eller överlåtelse är gjord.

Passivt medlemskap
Om du som spelrättsmedlem vill bli passiv medlem kan det beviljas för ett år i taget. Giltiga skäl är:

–  Graviditet
–  Sjukdom
–  Värnplikt
–  Studier på annan ort

Intyg erfordras och skall alltid bifogas ansökan. Kostnad för passivt medlemskap är 500,-.

Uthyrning av spelrätt
Medlem som ej önskar vara aktiv kan hyra ut sin spelrätt genom att i första hand meddela kansliet detta.

Medlemmen är dock skyldig att erlägga full årsavgift tills dess kansliet erhållit hyresavgiften från hyresmannen. Återbetalning av erlagd årsavgift sker om uthyrning skett innan den 1/7. Därefter sänks beloppet i juli och augusti något och efter början av september sker ingen återbetalning alls. Spelrättsinnehavaren blir automatiskt passiv året ut.

[/fusion_text][/fullwidth]